Tanítóképző
szakcsoport

 

 

Szegedi Tudományegyetem
Juhász Gyula Pedagógusképző Kar

Tanító- és Óvóképző Intézet

    

dr. Czédliné Bárkányi Éva

Beosztás, tud. fokozat:

főiskolai tanársegéd

Levelezési cím:

Szeged, Hattyas sor 10.

Munkaszoba:

V/111

Hivatali telefon:

47-43

E-mail:

czedli@jgypk.u-szeged.hu

Fogadóóra:

Kedd: 12-13, Szerda: 12-13

Személyes honlap:

 

Kurzuskövetelmények

 

Oktatási anyagok

 

Szakmai életrajz és publikációs jegyzék

Végzettség:

2002. Szegedi Tudományegyetem – pedagógiai értékelési szakértő

1992. József Attila Tudományegyetem – programozó matematikus

1978. Juhász Gyula Tanárképző Főiskola – matematika-kémia szakos általános iskolai tanár

Munkahelyek:

2007. okt. 1-től: SZTE JGYPK Tanító- és Óvóképző Intézet Tanítóképző Szakcsoport

2002-től: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar Tanítóképző Intézet

1982-1992: Rókusvárosi II. Számú Általános Iskola, Szeged

1980-1982: Ságvári-telepi Általános Iskola, Szeged

1978-1980: Ruzsai Általános Iskola, Ruzsa

Főiskolai beosztás:

2002-től: főiskolai tanársegéd

Oktatómunka, a gyakorlati képzéssel való kapcsolat:

- 1978 óta folyamatosan általános iskolában tanítottam: matematika, kémia, informatika tantárgyakat, illetve az első két tanévben napközivezető is voltam.

- 1982 óta tanítok informatikát, Szegeden elsőként tanítottam IBM típusú gépeken általános iskolai tanulókat.

- 2002./2003. tanévtől az SZTE JGYPK Tanítóképző Intézetében tanítok informatika tantárgyakat, matematikát, matematika módszertant tanár és tanító szakos hallgatók számára.

- 2004-2007. A Kodolányi János Főiskola Orosházi Tagozatán informatikát tanítottam.

- 1988-ban országos számítástechnikai tanfolyamon gyakorlatokat tartottam.

Szakmai tevékenység:

- 2005. A Csongrád Megyei Pedagógiai Szak-és Szakmai szolgáltató Intézet felkérésére matematika továbbképzést tartottam.

- 2004-2006. A tanítóképzők HEFOP konzorpciós pályázatának kapcsolattartója, szegedi projektmenedzsere voltam, mely során a tanító- és óvóképzés teljes programjának kidolgozása történt.

- OPFB Gyakorlatiképzési Bizottságának tagjaként részt vettem a tanitóképzés KKK-jának kidolgozásában.

- A 2001/2002. tanévben az OM által meghirdetett, Comenius 2000 minőségfejlesztési program I. intézményi modell támogató csoportját vezetem.

- Informatikai szakértőként 1997 óta dolgozom, eddig tizenegy szakértői véleményt készítettem.

- A Sulinet pályázatának elnyerése (1998) után, munkahelyemen két évig társadalmi munkában rendszergazda voltam.

- Szaktanácsadóként a Szeged Megyei Jogú Város Oktatási és Ifjúsági Bizottsága elnökének felkérésére, az 1996/97-es tanévben felmérést készítettem Szeged alsófokú oktatási intézményeiben, mely a NAT bevezetéséhez szükséges anyagi-tárgyi feltételek meghatározását segítette.

- Az 1996/97-es tanévben a Pedagógiai Segítő Központ felkérésére NAT felkészítő tanfolyamot tartottam informatika-számítástechnika témakörben Csongrád megye pedagógusainak.

- A Műszaki Könyvkiadó felkérésére informatika tankönyveket lektoráltam.

- 1988-ban országos számítástechnikai tanfolyamon gyakorlatokat tartottam.

Kutatások, tananyag-fejlesztések:

- 2007. Részt vettem az ismeretek alkalmazásának vizsgálatában a közoktatási vezetők tréningjén.

- 2006. Felmérést készítettem a tanító szakra jelentkezők pályaválasztási attitűdjeinek feltérképezésére.

- 2004-2006. évben a tanítóképzők HEFOP konzorciumi pályázatában a szabadon választható modul összeállításában vettem részt és irányítottam ezt a bizottságot.

- 2004-2006. Részt vettem az attitűdváltozások kutatásában az „Életminőség és emberi jogok” kurzust végzett hallgatók körében.

- 2002. és 2003. évben felmérést készítettem az első éves tanító szakos hallgatók hozott ismereteinek felmérésére.

- A 2001/2002. tanévben az OM által meghirdetett, Comenius 2000 minőségfejlesztési program I. intézményi modell keretében felméréseket végeztem és értékeltem, ennek keretében részt vettem az iskola nevelési-oktatási programjának kidolgozásában.

- A kerettanterv bevezetésekor (2001) informatika helyi tantervet készítettem.

- A NAT bevezetésekor (1998) informatika helyi tantervet készítettem

Idegennyelv–ismeret:

angol – középfokú „C” típusú nyelvvizsga

Egyéb végzettségek:

- 2000. Akkreditációs szakértői felkészítés, 3 napos tanfolyam a Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ szervezésében

- 1998 Közoktatási szakértői 120 órás intenzív tanfolyam a Közművelődési Intézet és a Pedagógiai Segítő Központ közös szervezésében

- 1998. Internetkezelő, 60 órás tanfolyam a HUNIT BT. szervezésében

- 1998. Internet rendszergazdai alapismeret, 20 órás tanfolyam a HUNIT BT. szervezésében

- 1998. Rendszergazda tanfolyam a Sulinet szervezésében

- 1998. Rendszergazda 5 napos intenzív tanfolyam a Microsoft Referencia Iskola szervezésében

- 1986. Számítástechnika 2 tanfolyam a Csongrád Megyei Tanács Pedagógiai Intézete szervezésében

- 1978. Napközi otthoni vezetők 8 hónapos alaptanfolyama a Csongrád Megyei Továbbképzési és Módszertani Intézet szervezésében

- 1978. Általános iskolai kémia tanárok új tantervre felkészítő 1 éves tanfolyama a Csongrád Megyei Továbbképzési és Módszertani Intézet szervezésében

Publikációk:

- Informatikatanítás. Emlékkönyv, 2002/150-151. o.

- Az első éves tanítószakos hallgatók matematikai gondolkodása és tudása. Módszertani Közlemények, 2003./5. 207-214. o.

- A matematika tanításának módszertani problémái az első éves tanítószakos hallgatók matematika tudásának és gondolkodásának tükrében. Az európai tanulási tér és a magyar neveléstudomány, III. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest, 2003. 122. o.

- Az első éves hallgatók matematikai kompetenciái. Fejlesztő Pedagógia, 2004/3. 12-18.o.

- Attitűdváltozások az „Életminőség és emberi jogok” tantárgyat tanuló tanárszakosok körében. (Tsz.: Farkas Olga), Módszertani közlemények, 2006./7 14-20. o.

- A demokrácia tanulása. (Tsz.: Farkas Olga), VI. Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest, 2006. 129.o.

- Az ismeretek alkalmazásának vizsgálata közoktatási vezetők tréningjébein. (Tsz.:Farkas Olga) VII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2007. 152.o.

- Pályaválasztási motiváció a tanító szakos hallgatók körében. ( VII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2007. 69.o.

Konferenciákon való részvétel:

- 2003. Pedagógiai Értékelés 2003

- 2003. A tanítás minősége és a megújuló módszertani kultúra

- 2003. III. Országos Neveléstudományi Konferencia

- 2003. A Tantárgypedagógia Helye Tanárképzésünk Reformjában

- 2004. Pedagógiai Érékelés 2004.

- 2004. Tanító- és Óvoda-pedagógusképző Főiskolák Informatika Oktatóinak Tanácskozása

- 2004. XXXXIV. Rátz LÁszló Vándorgyűlés

- 2004. MTA Pedagógiai Bizottság Szakmódszertani Albizottsága Szak-módszertani Tanácskozása

- 2004. Taníthatóság: szakma, mesterség, hivatás

- 2004. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia

- 2005. A demokrácia tanulása

- 2006. A kultúraközvetítés elmélete és gyakorlata

- 2006. VI. Országos Neveléstudományi Konferencia

- 2007. VII. Országos neveléstudományi Konferencia

Bizottsági tagságok:

- Tanárképzők Szövetsége Szakmódszertani Szakosztály

- MTA Neveléstudományi - Pszichológiai Szakbizottság Tehetségfejlesztés - Minőségbiztosítás Munkabizottság

- OPFB bizottsági tagság

 

 

 

Szeged, Hattyas sor 10.

Tel.: (62) 544-796

E-mail: herbszt@jgypk.u-szeged.hu